Radšej kruté odmietnutie než ako tiché ignorovanie

Oslovil som množstvo ľudí, spoločností. Osobne, na diaľku, písomne, ústne. Zo začiatku, v období mojej čerstvej mladosti to bolo zo sebeckých dôvodov, niečo, čo by obohatilo len mňa a nikoho iného.

No neskôr sa sebeckosť zmenila na spolupatričnosť, štedrosť, ochotu pomáhať druhým a obe strany ba čo viac aj okolie by profitovalo z prípadnej dohody, spolupráce, úspechu.

Počas podnikania, písania kníh, tvorby podcastu a mnohých iných aktivít, oslovil som nespočetné množstvo ľudí, spoločností. Časť z nich odpovedala kladne, čo ma samozrejme potešilo a vzniklo niečo prospešné pre nás oboch, pre okolie.

Časť z nich odpovedala nie, čo ma v ten moment nepotešilo no zároveň neodradilo až kým som nevyskúšal ďalšie cestičky vedúce k odpovedi áno, no i tak vypočul som si ďalšie finálne nie. Tak či onak smútok zmizol pretože som v tom momente urobil maximum, viac som nedokázal urobiť, ovplyvniť.

Posledná časť, najkritickejšia časť, mnou nepochopená. Tá časť v ktorej jednotlivci, spoločnosti obdržali moju správu, prečítali si ju, no nikdy na ňu nereagovali. Vedeli o mne, vedeli o tej správe, žiadosti, prosbe, návrhu a aj napriek tomu ma umlčali. Zostali ticho. Neodpovedali. Nevyjadrili svoj názor, odpoveď. Áno pre nich možno nič zaujímavé čo by stálo za odpoveď, no pre mňa to znamenalo všetko a zatiaľ čo oni odfiltrovali moju správu, žiadosť, návrh do zabudnutia, ja som stále čakal na odpoveď, rozvíjal náš spoločný plán. Ak by mi dali odpoveď nesúcu jednoduché slovo –  nie, nepociťoval by som žiadnu bolesť. Dalo by mi to smerovanie vďaka ktorému by som vedel či táto cesta má zmysel, alebo nie. Zničilo by to moje očakávania, ktoré boli kvôli absencií ich odpovede stále nažive.

Mohol by som sa posunúť iným smerom, pracovať na niečom inom. Ušetrilo by mi to čas, vieru, energiu. Tam, toľko ľudí ktorí doposiaľ nezareagovali na môj hlas, na moje slová. Oni, pravdepodobne dávno zabudli na mňa. Zatiaľ čo ja, stále mysliaci na nich, stále čakajúci na ich áno, nie. 

Každý deň sa stretávam s odmietnutím, každý deň počúvam od niekoho nie. Po všetkých tých skúsenostiach ma ďalšie nie v zajtrajšom dni nemá silu paralyzovať. Často mi to pomáha. Vďaka nemu nestrácam čas, energiu, peniaze na niečo čo nemá zmysel, hodnotu. Na druhú stranu to nekonečné čakanie ma oberá o čas, peniaze, energiu, ktorú by som mohol venovať iným veciam ak by som vedel aká je skutočná pravda mimo romantickej verzie môjho ja.

Počas práce v call centre, v podcastoch, spätná väzba máš pekný hlas, dobre sa počúva. Vo voľnom čase čítanie kníh, milovník vzdelávania sa, preto záujem spojiť tieto veci do jedného celku, záujem stať sa osobou ktorá dáva hlas riadkom v knihách a mení ich na audioknihy. Preto oslovenie viacerých vydavateľstiev, predstavenie sa im, načrtnutie im mojich predstáv, skúseností. Netrvalo dlho a dostal som odpoveď. Zadanie znelo jasne, nahovor ukážky týchto 3 kníh, ktoré vám posielame v prílohe a dáme vám vedieť či ste vhodným kandidátom na nahovorenie audiokníh. Nestrácal som čas, hneď som sa vrhol do práce. Nahovoriť text, upraviť zvuk – zabralo mi to hodiny. Odoslať finálnu verziu mi zabralo sekundy. Dostať spätnú väzbu od vydavateľstva zabralo dni. Obdržal som obsiahlu správu, obsahujúcu množstvo faktov. Faktov, ktoré zneli jasne: áno Tomáš, máš pekný hlas, ale to nestačí. Intonácia, práca s hlasom nie sú dobré, nudila som sa po pár sekundách. Preto toto nie je pre teba. Ušetrilo mi to mesiace, roky, ktoré by som v slepej naivite strávil čakaním na zmluvu, pracovaním na nahrávaní audiokníh ako portfólio. Už viem na čom som. Že nie je to tak, ako som si to myslel, že je. Môžem sa pohnúť ďalej, sústrediť sa na to v čom som dobrý, nie na to v čom som si myslel, že som dobrý. Môžem sa pohnúť ďalej.

PS: áno je to niečo na čom môžem zapracovať, nájsť si trénera, lektora, no vďaka prvotnej spätnej väzbe sa viem pohnúť ďalej. Pracovať na sebe a na svojej práci s hlasom, alebo odmietnuť investovať čas, energiu do rozvoja a sústrediť sa na niečo iné. Tak či onak, je to posun vpred. Nečakám na rovnakom mieste, neuviazol som. Pohol som sa vpred vďaka odpovedi. Ak by moje žiadosti zostali ignorované ešte tieto dni by som venoval čas, energiu, úsilie nahrávaniu audiokníh.

Viac na blogu www.tomasveres.sk

Tichý život

26.08.2024

Mmm. Pamätám si to ako včera. Písanie statusov na Facebooku. Zdieľanie fotiek, videí na Facebooku. Veľká udalosť, malá udalosť. Obľúbená pieseň, názor na film, povzbudzovanie obľúbeného športového klubu, zdieľanie zaujímavého motivačného citátu. Čokoľvek. Kdekoľvek. Čím častejšie, tým lepšie. Túžba, snaha urobiť dojem na druhých, pripomínať sa im: Ja [...]

Sny splnené – vlastný podcast

20.08.2024

Hrozný pocit. Byť opäť nútený pracovať pre niekoho iného. Hrozný pocit. Nebyť schopný vybudovať niečo vlastné. Niečo čo by mi dalo možnosť, slobodnú možnosť voľby. Čo robiť, kedy, s kým a ako robiť. Tentokrát super ľudia. Skvelý, príjemný kolektív. Už viac nie číslo vysokej cifry. Číslo 1. Áno, cítil som sa ako vážený, dôležitý, obľúbený člen [...]

Ulička hanby

19.08.2024

Podzemie. Najradšej by som sa prepadol do podzemia. Všetky moje sny, ciele, plány, reči nenaplnené. Zlyhanie na plnej čiare. Smútok. Sklamanie. Pochybnosti o sebe samom. Stratený. Zlomený. Izolovaný. Uzavrel som sa sám do seba. Už viac som nehovoril o sebe, o svojich plánoch. Načo?! Radšej som si to nechával pre seba.Srdce zlomené. Myseľ blúdila. Nedokázala sa sústrediť na [...]

Niger / Rusko /

Po prevrate sa Niger začal vysporadúvať s koloniálnou minulosťou. Francúzske názvy ulíc i pamiatok miznú

18.10.2024 15:11

Vzťahy so Západom a najmä Francúzskom sa po prevrate v západoafrickom štáte výrazne zhoršili.

Peter Pellegrini

Pellegrini podpísal novelu zákona, ktorú vetoval. Poslanci ju schválili so zmenami

18.10.2024 14:32

Nová legislatíva prinesie viaceré zmeny.

Viktor Orbán

Magyar: Orbán urobil z Maďarska najchudobnejšiu a najskorumpovanejšiu krajinu EÚ

18.10.2024 14:27

Najostrejší kritik maďarského premiéra mu odkázal, že klamstvám je už koniec.

Handlová, atentátnik, streľba, Fico

Prieskum: Takmer každý siedmy občan Slovenska si myslí, že atentát na Fica sa nestal

18.10.2024 13:56

Kontroverzným výrokom o pandémii verí zase takmer každý štvrtý Slovák, vyplýva z prieskumu Agentúry SCIO.

tomasveres

Som tvorcom podcastu Po Živote s Tomášom Verešom, autorom kníh ocenených medzinárodnými osobnosťami, bývalým podnikateľom - ktorý dostal svoj produkt do najexkluzívnejších magazínov sveta a majiteľom množstva pocitov. www.tomasveres.sk/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 15191x
Priemerná čítanosť článkov: 949x

Autor blogu

Kategórie