Založ si blog

Zbohom, „malí“ ľudia!

Obyčajné dieťa z obyčajnej rodiny vyrastajúce v obyčajnej dedine pri neobyčajných susedoch. Nerobil som rozdiel v tom, či sa rozprávam so susedom, kamarátom, starkým, alebo cudzincom. Nevidel som rozdiel v tom, či sa so mnou rozpráva sused, kamarát, starká, alebo neznámi cudzinec. Neuvažoval som, nepremýšľal som nad ich vyslovenými slovami, myšlienkami, názormi. Boli nesprávne? Boli nemiestne? Boli nepodložené faktami? Boli obmedzujúce? Povrchné? Neriešil som to. Jediné čo som chcel, bolo byť s každým kamarát, vychádzať s každým jednotlivcom dobre. Bez spochybňovania, jeho, jej verbálnej komunikácie.

Trvalo to dlho. Našťastie nie príliš dlho uvedomiť si, zistiť, objaviť váhu každého jedného vysloveného, napísaného slova. Záujem, ochota vpustiť do svojej hlavy, srdca akýkoľvek súbor písmen sa vytratila. Tvorcov produkujúcich vety, slová nezhodujúcich sa s mojimi vlastnými hodnotami, presvedčeniami som prestal priťahovať, udržiavať vo svojej blízkosti. Odstup medzi našimi fyzickými telami malý, avšak vzdialenosť medzi našimi dušami obrovský. Tak obrovský. Buď šírili proroctvá pod moju morálnu úroveň, alebo ich slová nereprezentovali ich činy. Vojaci. Volal som ich vojaci bojujúci na nesprávnom fronte. Hluk, šum okolo mňa utíchol. Niekedy úplne zmizol. Vytratil sa. Novo vytvorené ticho – obohacujúce. Na jednej strane pozitívne obohatenie, posun. Na druhej strane veľmi tenká hranica medzi zdravím a zničujúcim postojom, ktorá bola na určitý čas prekročená.

Ja, hrdo stojaci na najvyššom vrchole hory. Zbytok, okolie, len malé bodky, tiene žijúce tam dole, pod mojou nesprávne stanovenou, definovanou úrovňou. Malí. Pripadali mi malí a zároveň tak neambiciózni, svojim prchavým životom mrhajúci. Tam, kde som predtým videl úžasnú, obetavú, milujúcu, starostlivú matku, som teraz videl necieľavedomú, lenivú, obyčajnú obeť vlastných myšlienok vyvierajúcich z komfortu. Tam, kde som predtým videl loajálneho, spoľahlivého, zodpovedného priateľa, som teraz videl necieľavedomého, povrchného chlapca ktorý sa stal obeťou detských krokov vykonávaných v tele dospeláka. Nikto v okolí mi nepripadal ako sebe rovný. Nikto nebol ako ja. Nemali záujem, ochotu, tvrdo pracovať, obetovať niečo, posúvať sa, riskovať. Ich pery sa neustanovične pohybovali ako konáre stromov pod vplyvom neviditeľného vetra. Neustály pohyb bez viditeľných výsledkov. Ich ruky, nohy zaseknuté ako stromy v pôde. Stromy, ktoré neurodili žiadne plody.

Myslel som si, prerástol som ich. Áno. Možno som ich prerástol. No neuvedomoval som si to ako mne prerástla cez zdravý rozum všetka tá cieľavedomosť, pracovitosť. Našťastie, dostal som sa z toho. Dokázal som sa dostať z toho skôr ako moje ústa vyslovili zraňujúce slová. Našťastie vrátil som sa nohami späť na zem skôr ako moja ruky vykonali neúprimné gestá. Som späť. Stojím na mieste na ktorom sme si všetci rovní. Už viac neodsudzujem tých snažiacich sa žiť život podľa vlastných výšin.

Nie každý musí byť poháňaný, posadnutý tým, čím som poháňaný, posadnutý ja. Nie každý musí byť odhodlaný vyčariť úsmev miliónom ľudí po celom svete. Občas stačí, že ten jeden človek sediaci v tichosti dokáže vyčarovať úsmev na tvári jednej osobe. Synovi. Bratovi. Matke. Partnerke. Susedovi. Neznámej pani na ulici. Nie každý má za cieľ zlepšiť, zmeniť tento svet. Niekoho cieľom je proste vychovať dobrého človeka, stať sa dobrým otcom, matkou, zamestnancom.

Tichý život

26.08.2024

Mmm. Pamätám si to ako včera. Písanie statusov na Facebooku. Zdieľanie fotiek, videí na Facebooku. Veľká udalosť, malá udalosť. Obľúbená pieseň, názor na film, povzbudzovanie obľúbeného športového klubu, zdieľanie zaujímavého motivačného citátu. Čokoľvek. Kdekoľvek. Čím častejšie, tým lepšie. Túžba, snaha urobiť dojem na druhých, pripomínať sa im: Ja [...]

Sny splnené – vlastný podcast

20.08.2024

Hrozný pocit. Byť opäť nútený pracovať pre niekoho iného. Hrozný pocit. Nebyť schopný vybudovať niečo vlastné. Niečo čo by mi dalo možnosť, slobodnú možnosť voľby. Čo robiť, kedy, s kým a ako robiť. Tentokrát super ľudia. Skvelý, príjemný kolektív. Už viac nie číslo vysokej cifry. Číslo 1. Áno, cítil som sa ako vážený, dôležitý, obľúbený člen [...]

Ulička hanby

19.08.2024

Podzemie. Najradšej by som sa prepadol do podzemia. Všetky moje sny, ciele, plány, reči nenaplnené. Zlyhanie na plnej čiare. Smútok. Sklamanie. Pochybnosti o sebe samom. Stratený. Zlomený. Izolovaný. Uzavrel som sa sám do seba. Už viac som nehovoril o sebe, o svojich plánoch. Načo?! Radšej som si to nechával pre seba.Srdce zlomené. Myseľ blúdila. Nedokázala sa sústrediť na [...]

Portugalsko, lesný požiar, hasičské lietadlo, požiar

V Portugalsku zúria rozsiahle požiare, vyžiadali si už najmenej dve obete

16.09.2024 22:00

Úrady informovali, že v dištrikte Aveiro nasadili 12 hasiacich lietadiel a v celej krajine bojujú najmenej s 20 požiarmi.

Rakúsky kancelár Karl Nehammer

Záplavy odplavili aj morálku? Rakúsky kancelár vyzval pre povodne na pauzu v kampani, ale sám v nej pokračoval

16.09.2024 21:21

Nehammer argumentoval, že treba všetku energiu a pozornosť sústrediť na zvládnutie prírodnej katastrofy a pomoc tým, ktorých zasiahla.

most, Čadca

Nebezpečná voda sa valila aj Čadcou. Živel tam ohrozoval mosty, firmy aj rodinné domy

16.09.2024 21:00

Podobné povodne boli v metropole Kysúc zaznamenané v roku 1997, no viacerí miestni tvrdia, že ani vtedy živel nespôsobil také škody, ako teraz.

Devínska Nová Ves, Povodeň, Bratislava

Zničené budovy, cesty aj polia. Koľko budú stáť opravy? Slovensko čaká, kým odznie povodňová vlna

16.09.2024 20:00

Najhoršie sú na tom okresy v Bratislavskom samosprávnom kraji (BSK), ktorý bude zatiaľ potrebovať na opravy takmer tri milióny eur. Trnavský kraj odhaduje škody na niekoľko desiatok tisíc eur.

tomasveres

Som tvorcom podcastu Po Živote s Tomášom Verešom, autorom kníh ocenených medzinárodnými osobnosťami, bývalým podnikateľom - ktorý dostal svoj produkt do najexkluzívnejších magazínov sveta a majiteľom množstva pocitov. www.tomasveres.sk/

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 13992x
Priemerná čítanosť článkov: 933x

Autor blogu

Kategórie